Upp till dags datum

Vi är inte så bra på att skriva här.. Men ikväll är det ledigt och jag borde förvisso skriva hemtenta nu, men förutom det så har jag tid över att sitta och knåpa ihop det här. Så att du får veta vad jag har för mig och slipper gå och undra dig fördärvad (som jag ju vet att du gör).

så här började min dag
så här började min dag, med sol i ögonen, färsk frukt och kaffe i lugn och ro. mmm, söndag..

Igår blev jag inbjuden att drick öl och spela rock'n'roll med en bunt vänner. Hittade dem i en rökig replokal på hisingen och det är en fantastisk känsla när man kopplar in elgitarren och bara får tokröja. Jag och nio svettiga män spelade (och drack öl) som galningar till sena natten



den gamla rockstjärnedrömmen vaknar ur sin djupa sömn. Rock on!

Mikael har kommit hem och nu när jag fått lite tid att vänja mig vid det så känns det fantastiskt bra. Det blev lite chockartat till en början, när jag nu gått och vant mig vid att få skräpa runt för mig själv, nynna högt när ingen hör, sitta hemma och rita till mitt i nätterna och inte ha någon att ringa till och berätta var jag är, vad jag gör, vad jag ätit och hur snart jag tänkt vara någon annan stans.. nu låter det ju som om han håller på och jagar mig och ska ha koll på allt jag gör. Så är det ju alltså inte, men det är ändå skillnad på att inte ha någon att rapportera till på nästan tre månader och sen plötsligt ha någon som undrar vad man har för sig all tid han inte själv får vara med. Det är såklart en av de mysiga sakerna med att vara förälskad, men det är väldigt mysigt att ha all ledig tid för sig själv också. Nu har jag acklimatiserats i alla fall, och då drar han till hemsedal. Så får jag vara ifred ett par dagar till.

sommar på klädesholmen























vårsolen får en att längta efter sådana här fina sommarkvällar..

Nu har det krånglat liiite till med flytten och det blir nog ändå inte förrän första veckan i april. Det gör inget, så får det bli. Men mamma pratade om att ändå komma hit helgen runt 27e och att du kanske ville komma då också? Jag saknar dig trehundramiljardersmiljoners ton och en bägare glass med karamellströssel- så mycket!


det har snart gått tre månader sen vi sågs och då hade vi så här roligt..


..och så här...



...och så här! icke att förglömma.

Jag ska äta godis och se klart Charlie and the chocolate factory, som jag och Sofie såg i på i fredags. Först var vi ute och åt, Mikael var också med, och sen skulle vi gå vidare och ta en liten drink nånstans, men vi var trötta som sju höga hus och gick hem som två gamla tanter runt nio på kvällen, köpte godis och skulle kolla på barnfilm, men jag somnade mitt i. Jag ska visst skriva tenta också.. imorrn. Herre min gud, en tjej måste väl få vara lite ledig ibland också!!

Adjöken fröken!

Kommentarer
Postat av: Åsa Bys

Du är alltid min rockstjärna!! Har alltid varit, kommer alltid att vara. ROCK ON!!

2009-03-15 @ 22:39:56
URL: http://brandtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0