streber (bara för att det är ett roligt ord)

Men syster, jag vet att du kommer att klara testerna med bravur! Ingen har en sån stenvilja som du när det väl gäller. Är helt övertygad om att det kommer gå vägen den här gången.
  Jag har tagit det piano hela veckan faktiskt. Vi har haft individuell plan, så jag har ägnat en del tid åt egna projekt, men väldigt mycket mer på att umgås med M. Nu har han åkt ut på sjön och ska bli borta till mars. Men jävlar i min låda vad mycket tid jag har till att jobba framöver, sätter mig verkligen in i rollen som gräsänka och har storslagna planer på mitt nya supereffektiva och disciplinära jag. På två dagar har jag sett sju filmer, det var inte så superkreativt förstås, men inspirationen måste ju hämtas in nånstans ifrån.

Wall.e                                   + + + +
Last king of scotland         + + + +
Simpsons the movie         + + +
The number 23                   + +
Evan allmighty                     ++
Morgan Pålsson                 -

Hämtade mina sista lådor från A's förråd i förrgår också, vilket känns skönt att ha gjort äntligen, slutligen. Ett och ett halvt år sen jag flyttade därifrån. Hittade en massa bortgkömda klenoder. Men det var ett par saker som jag verkligen letade efter och räknade med skulle finnas där, vinterkängor, vinterjacka, lexikon, och just de grejerna var naturligtvis borta. Tänk den dag man får flytta in i sin egen lägenhet och kan samla hela sitt bohag utan att oroa sig för när man måste flytta nästa gång. Åh, ljuva ouppnåeliga förstahandskontrakt!
  Nu ska jag ta mig i kragen, för det har jag undvikit länge nog. Ska fika med Emily, hjälpa till att fota ett par av Patricks målningar och sen jobba på tranqan ikväll. Imorrn ska jag börja tömma mitt arbetsrum och packa ner allt i köket, för det kommer hantverkare hit för att renovera i början av januari. Vi beställde tapeterna första juni, och bara sju månader senare ska de sättas upp. Å sen är det måndag och då ska jag fylla mp3 med musik och samla ihop lite reselektyr för på tisdag åker jag hem!!
  pussilago!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0