hjälte eller mjälte

Vet folk vilka Forsman & Bodenfors är? Vet du det syster? F & B står bakom några av det mest kända reklamer och kampanjer i sverige och världen.. Minns ni lotto-Åke? "Du har ju hela helgen på dig.. men åååke!" och minns ni Våldtagen av en Prince? Ikeareklamer, volvo, tele2 etc. etc Högst upp i gbg's NK-hus så har de sitt kontor, hela våningsplanet täckt från golv till tak i kaxigt, orange heltäckningsmatta och därtill bara högpolerade ytor, vita mac-books och vackra människor. Där var vi i alla fall på studiebesök idag för att briefa inför kampanjtävlingen vi är med i. Har jag berättat om det? Motorförarnas helnykterhetsförbund anordnar en tävling för sveriges designutbildningar och uppdraget är att få färre att köra alkoholpåverkade och därmed minska olycksfallsantalet.
   Det är ett enormt uppdrag på en väldigt liten budget (vi har 50.000 för att ta fram ett förslag, ytterligare 50.000 i prispengar och en halv miljon att genomföra kampanjen för). Så på kort tid, utan erfarenhet, på ett skämt till budget och utan organisation i ryggen så ska vi se till att 120.000 rattfyllerister om dagen, hädanefter ska välja att ta bussen och vi ska genomföra det som otaliga kampanjer före oss misslyckats med; förhindra alkoholrelaterade trafikolyckor.
   Jag känner mig för liten för sånt här, samtidigt som det är en otrolig utmaning. Liten och utmanad, som en.. som såna där pyttesmå råtthundar som kompenserar sin oansenliga storlek genom att skälla konstant och mucka med varenda jycke över 50 kg. Rattfylla är som en strykuppfostrad pitbullterrier och här kommer vi som en liten, rabiat guldhamster och ska mangla ner den!


jag har dansat och kom hem med en bebis i benet


Det har i runda slängar varit en förbaskat bra dag (är det ok att använda ordet förbaskat? jag gör det hela tiden, men nu när jag skrev det så såg jag hur fult och gammalmodigt det ser ut.. note to self; stryk 'förbaskat' ut vokabulär). Hur eller hur så känner jag mig mätt och belåten med dagens insatser, så nu ska jag ta mitt pick och pack och rulla bort till linné för att se vad M har för sig.

Kommentarer
Postat av: Åsa Bys

ÅÅ nää Ida, du får INTE stryka förbaskat. Det klär dig så bra. (Tolka det hur du vill;-) )

2008-12-03 @ 21:29:36
URL: http://brandtjej.blogg.se/
Postat av: Åsa Bys

Ja just det apropå bra bild och skylta och så...och vad SKA alla våra fans tänka om oss...?

2008-12-04 @ 19:19:25
URL: http://brandtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0